Klachtenregeling

Uw feedback is belangrijk voor ons

Kinderverpleegkundige-aanhuis wil juiste zorg leveren waarbij het kind zich prettig en veilig voelt en waar ouders tevreden over zijn.

Het kan voorkomen dat u niet (geheel) tevreden bent. Heeft u suggesties om de zorgverlening te verbeteren of wilt u een klacht indienen? Laat het ons weten, dan kunnen we samen kijken wat we er aan kunnen doen.

Interne klachtenafhandeling

De eerste stap is om uw ontevredenheid te bespreken met de betreffende medewerker(s). Komt u er samen niet uit, dan kunt u uw ontevredenheid telefonisch of in een persoonlijk gesprek uiten aan de kantoormedewerkers van Kinderverpleegkundige-aanhuis of middels het digitale klachtenformulier* rechtstreeks naar kantoor versturen. Binnen 1 week wordt de klacht in behandeling genomen en wordt samen gekeken naar een oplossing.

Voelt u zich door de medewerker(s) van kantoor niet of onvoldoende gehoord en vind u het fijn dat de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Kinderverpleegkundige-aanhuis ingeschakeld wordt, dan kunt u de klacht rechtstreeks versturen naar de klachtenfunctionaris middels het klachtenformulier klachtenfunctionaris*.

De onafhankelijke klachtenfunctionaris onderzoekt dan de klacht en komt binnen 4 weken met een oplossing zoals een gesprek of bemiddeling.

Onafhankelijke klachtenfunctionaris

De onafhankelijke klachtenfunctionaris voor Kinderverpleegkundige-aanhuis betreft Janine Janssen.

Externe klachtenafhandeling

Bent u het niet eens met de afhandeling door onze onafhankelijke klachtenfunctionaris, dan kunt u de klacht in behandeling laten nemen door De Geschillencommissie Zorg Algemeen, de erkende geschilleninstantie waar Kinderverpleegkundige-aanhuis bij is aangesloten. Klachten kunnen digitaal via de website worden ingediend De Geschillencommissie Zorg Algemeen of per post door het vragenformulier te downloaden en op te sturen naar:

Geschillencommissie Zorg Algemeen

Postbus 90600
2509 LP Den Haag

Meer informatie over de werkwijze en het klachtenreglement van De Geschillencommissie is te lezen op de website van De Geschillencommissie: https://www.degeschillencommissiezorg.nl.

Klacht indienen

Gebruik ons digitale klachtenformulier om uw klacht in te dienen.

Naar klachtenformulier

Direct contact

Liever persoonlijk contact? Neem telefonisch of per e-mail contact met ons op.

Contact opnemen

© 2025 Kinderverpleegkundige-aanhuis

Niets van deze website mag worden gekopieerd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar worden gemaakt in welke vorm dan ook, zonder overeengekomen schriftelijke toestemming van Kinderverpleegkundige-aanhuis.